Rodzina

Bycie dobrą mamą to najlepszy i najbardziej wymagający zawód na świecie :)

wtorek, 13 sierpnia 2013

KURCZAK PO TAJSKU

Wrzucam obiecany niektórym przepis na kurczaka po tajsku :)

Składniki:

- 0,5 kg filetów z kurczaka
- czerwona papryka
- żółta papryka
- 1 marchew
- 1 średnia cebula
- 4 ząbki czosnku
- dymka
- ew. 30 g grzybów mun (ja miałam grzyby suszone)
- połowa papryczki chilli
- sos sojowy
- 3 łyżki cukru brązowego
- 1 limonka
- 2 cm kawałek imbiru
- 3 łyżki słodko-kwaśnego sosu chilli
- sól, pieprz
- słodka papryka w proszku

Przygotowanie:

Zaczynamy od zalania grzybów mun wrzątkiem i odstawieniu ich na 15 minut. W międzyczasie kroimy papryki oraz marchew w zapałki. 
Imbir ścieramy na tarce.
Cebulę, chilli wraz z pestkami i czosnek drobno siekamy.
Kurczaka kroimy w 4 cm paski i marynujemy w soli, pieprzu i słodkiej papryce w proszku.
Na woku rozgrzewamy wszystkie oleje/sosy i dodajemy kurczaka.
Przesmażamy go kilka minut, aż będzie złoty – następnie zdejmujemy go z woka.

Dolewamy odrobinę oleju i wrzucamy wcześniej przygotowaną cebulę, szklimy ją 30 sekund. Następnie dodajemy warzywa pokrojone, czyli marchew i papryki. Od razu wrzucamy także pokrojone w paski grzyby mun, połówkę chilli z pestkami, czosnek i imbir.

Całość zalewamy sojowym oraz sokiem z 1 limonki, sosem słodko-kwaśnym chilli, i posypujemy również brązowym cukrem. Dusimy, po czym zalewamy połową szklanki wody, dodajemy przesmażonego uprzednio kurczaka i pod przykryciem dusimy.

Kurczaka podajemy z ryżem i posypanego  świeżą dymką.

Smacznego.

Ps. Ja zrobiłam bez cukru brązowgo bo wolałam mniej słodko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz